8 lutego 2025 r.
Zapotrzebowanie na miedź będzie zwiększone przez popyt z sektora pojazdów elektrycznych

Badania opublikowane w czerwcu 2017 przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Miedzi (ICA) z siedzibą w Nowym Jorku przewidują prawie 10-krotny globalny wzrost zapotrzebowania na miedź z sektora pojazdów elektrycznych (EV) do 2027 roku.

Na podstawie badań przeprowadzonych przez IDTechEx z Wielkiej Brytanii, ICA że: "do roku 2027 na drogach będzie 27 milionów EV, w porównaniu do 3 milionów w 2017 roku. Zatem wzrośnie zapotrzebowanie na miedź w EV z 185 000 ton w 2017 r. do 1,74 mln ton metrycznych w 2027 r."

ICA zauważa, że istnieje kilka rodzajów pojazdów elektrycznych, które będą generowały tak duże zapotrzebowanie na miedź, w tym pojazdy hybrydowe.

Zgodnie z badaniami ICA i IDTechEx średni pojazd spalinowy zawiera ok. 23 kilogramy miedzi. Poniżej znajduje się porównanie dla różnych typów pojazdów elektrycznych i hybrydowych:

• hybrydowy pojazd elektryczny (HEV): 40 kilogramów;
• elektryczny pojazd hybrydowy typu plug-in (PHEV): 60 kilogramów;
• samochód elektryczny zasilany akumulatorem/bateriami elektrycznym (BEV): 83 kilogramy;
• hybrydowy autobus elektryczny (Ebus HEV): 89 kilogramów; i
• elektryczny autobus zasilany akumulatorem (Ebus BEV): od 224 do 369 kilogramów

Poza samymi samochodami, IDTechEx i ICA zauważają, że "każda ładowarka do EV doda 0,7 kg miedzi", a "szybkie ładowarki mogą zawierać do 8 kilogramów miedzi".

Źródło: www.recyclingtoday.com

















Copyright: IGMNiR 2009 - 2012